Välj en sida

Kyrkslätts kommun förnyar sitt varumärke under år 2024. Projektet är öppet för alla och går under namnet ”Brandventure – Kyrkslätts stora varumärkesresa”. Processen som engagerar kommuninvånare, tjänstemän och alla Kyrkslättssinnade leder till slut till förnyande av det visuella uttrycket, det strategiska berättandet och kommunikationsmaterialet för kommunens varumärke. Kyrkslätts nya varumärke publiceras i slutet av år 2024. 

Delta i ett för alla öppet evenemang om varumärkesresan den 24.5 i bibliotekshuset Fyyri

Varumärkesarbetet börjar i maj med ett evenemang om varumärkesresan fredagen den 24.5 kl. 13–19 i bibliotekshuset Fyyri (Kyrktorget 1, 02400 Kyrkslätt). Evenemanget är öppet för alla. Samtidigt öppnas en nättjänst där man kan delta i varumärkesarbetet också via nätet. Under varumärkesresan gör vi en upptäcktsfärd i Kyrkslättsidentiteten: vi granskar såväl Kyrkslättsfenomen som de för varumärkesarbetet väsentliga färgvärldarna och formspråken. Under varumärkesresan får besökarna i bibliotekshuset Fyyri ge sin insats i varumärkesarbetet genom att delta i olika stationer med uppgifter. Stationerna och nättjänsten planeras så att vem som helst kan ge sin insats i projektet.

De första produkterna från varumärkesresan får vi studera närmare under Kyrkslättsdagarna som ordnas i augusti. Då får alla möjlighet att kommentera vilket av utkasten som är ens favorit och lyfta fram utvecklingsidéer till varje utkast. Det slutliga varumärket tar form med utgångspunkt i dessa kommentarer.

– Det är fantastiskt att tillsammans få skapa ett nytt varumärke för Kyrkslätt och jag hoppas att så många som möjligt följer med på resan. Kyrkslätt är en naturskön plats full av otroliga människor, möten och möjligheter. Vi vill att varumärket reflekterar allt detta, säger kommundirektör Virpi Sailas.

Kyrkslätts kommun ansvarar för varumärkesresan tillsammans med den kreativa byrån Dirty, som valts genom konkurrensutsättning för att genomföra projektet.

– Betydelsen av fungerande, attraktiva kommunvarumärken är större än någonsin i 2020-talets informationsflöde. Konceptet Brandventure föddes av en vilja att skapa ett genuint genomskådligt och inspirerande sätt att utveckla varumärket för Kyrkslätt. Det är fantastiskt att tillsammans med alla Kyrkslättssinnade få bygga ett nytt, modernt varumärke som svarar på kommunikationsutmaningarna, kommenterar Dirty Agencys kreativa direktör Juha Elo. 

Häng med på varumärkesresan och följ hur varumärkesarbetet framskrider i våra kanaler!

Ytterligare information: https://kyrkslatt.fi/brandventure-sv/