Välj en sida
Framsidan / Kommunen / Beslutsfattande och organisation / Delta och påverka / Brandventure
kirkkonummi

Brandventure

Kyrkslätt ger sig ut på en varumärkesresa – kommunens varumärke förnyas tillsammans

Kyrkslätts kommun förnyar sitt varumärke under år 2024. Projektet är öppet för alla och går under namnet ”Brandventure – Kyrkslätts stora varumärkesresa”. Processen som engagerar kommuninvånare, tjänstemän och alla Kyrkslättssinnade leder till slut till förnyande av det visuella uttrycket, det strategiska berättandet och kommunikationsmaterialet för kommunens varumärke. Kyrkslätts nya varumärke publiceras i slutet av år 2024. 


Aktuellt

Varumärkesarbetet inleddes med ett öppet evenemang för alla i bibliotekshuset Fyyri 24.5. Samtidigt öppnades en nättjänst där man kunde delta i varumärkesarbetet också via nätet. Under varumärkesresan gör vi en upptäcktsfärd i Kyrkslättsidentiteten: vi granskar såväl Kyrkslättsfenomen som de för varumärkesarbetet väsentliga färgvärldarna och formspråken.

brandventure.fi

Vi planerat fyra olika stilriktningar och samlade in feedback online för att utveckla dem vidare. Det var möjligt att ge feedback fram till den 9 september. Alla feedback hjälper oss i utformningen av den slutliga varumärkeshelheten.

Kyrkslätts varumärke förnyas tillsammans, och planeringsarbetet har redan gjorts under våren och sommaren tillsammans med över 400 Kyrkslättsbor. Tack för ditt deltagande!