Välj en sida

Miljöpedagogerna

Kyrkslätts kommun har i samarbete med Suomen ympäristöopisto Sykli och Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia utbildat miljöpedagoger med specialyrkesexamen inom miljöområdet.  Miljöpedagogerna hör till...

Miljöfostran

Inom Kyrkslätts småbarnspedagogik identifierar och främjar man principer för hållbar livsstil. I verksamheten beaktas ekologisk, kulturell, social och ekonomisk hållbarhet. Småbarnspedagogiken skapar grund för ekosocial bildning, barnets uppväxt till ansvar och...

Hållbar livsstil inom småbarnspedagogiken

Kirkkonummen varhaiskasvatusta kehitetään kohti yhteistä visiota:  Kyrkslätts småbarnspedagogik utvecklas i riktning mot en gemensam vision:  ”Modigt mot en mera hållbar livsstil med glädje och lärande – yhdessä.”
Ansökan om skadestånd

Ansökan om skadestånd

Kolla i karttjänst om skadeplatsen underhålls av kommunen innan du fyller i ansökan om skadestånd. Väglagen eller vägdelägarna svarar för skötseln av enskilda vägar. Närings-, trafik- och...
Nyhetsbrev till företagare

Nyhetsbrev till företagare

I nyhetsbreven som är riktade till företagare samlar Kyrkslätts kommun väsentliga nyheter och evenemang, så som information om aktuell finansiering samt om områdets företag. Här kan du beställa nyhetsbrevet (på finska) Du hittar alla nyhetsbrev...

Läshälsningar till vårdnadshavarna!

Läs för ditt barn Genom att regelbundet läsa högt för barnet kan man på ett avgörande sätt påverka utvecklingen av barnets färdigheter, fantasi och emotionella intelligens. Att läsa för barnet är den...

Bibliotekssamarbete och sagoportföljerna

Under projektet Läs med mig! utvecklades en samarbetsmodell som stödjer läskulturen mellan småbarnspedagogiken och biblioteken. Oktober är läsmånad.  I oktober utmanar biblioteken med ett läsjippo barnen och personalen...

Dialogisk läsning och ordkonst

Dialogisk läsning är en typ av läsning som baserar sig på samtal. Syftet är att uppmuntra barnet att diskutera och delta i läsandet av boken. Man diskuterar bilderna och händelserna i boken med barnet före, under och efter...

Projektet Läs med mig!

Syftet med projektet Läs med mig! var att främja barnens läskunnighet, läsintresse och läshobby. Projektet genomfördes under perioden 10/2020–5/2022. För projektet anställdes en läskoordinator, som tillsammans med...