Kyrkslätts kommun vill genom marknadsföringssamarbete synas inom idrott och kultur genom lag och grupper, enskilda personer och evenemang. Marknadsföringssamarbete är ett av Kyrkslätts kommuns sätt att kommunicera sina löften och mål.
Kommunen söker genom marknadsföringssamarbete motprestation för det stöd kommunen beviljar. Den önskade motprestationen kan till exempel vara att utveckla kommunens image, mediesynlighet eller att förbättra kännedomen om kommunen. Marknadsföringssamarbetet baserar sig på Kyrkslätts kommunstrategi, strategiska mål och varumärkeslöftet inom det nya kommunvarumärket.
Ansökan om marknadsföringssamarbete
I enlighet med de principer som Kyrkslätts kommunstyrelse beslutat (30.9.2024 § 294) är ansökningstiden för marknadsföringssamarbete inom idrott och kultur i januari 1.1 – 31.1. Ansökan sker via en elektronisk blankett på kommunens webbplats. Blanketten ska returneras ifylld inom utsatt tid till adressen viestinta@kirkkonummi.fi . Ansökningar som kommit utanför ansökningstiden behandlas inte.
En sektorsövergripande arbetsgrupp, som är underställd kommunstyrelsen, utser på basis av ansökningarna varje år objekt och stödbelopp för marknadsföringssamarbetet samt längd och detaljer för partnerskapen.
Ytterligare information:
Kommundirektör Virpi Sailas, virpi.sailas@kirkkonummi.fi, tfn 040 528 9558
Kommunstyrelsens ordförande Timo Haapaniemi, timo.haapaniemi@kirkkonummi.fi, tfn 050 554 4199