Kyrkslätts kommuns kosthållstjänster genomför sin årliga kundenkät veckorna 40–41 (må 30.9 – sö 13.10.2024) i skolorna och daghemmen i Kyrkslätt.
Enkäten kommer att skickas till grundskolornas elever och gymnasiestuderande samt deras vårdnadshavare även via Wilma. Vårdnadshavare till barn i daghemmen får enkäten via Päikky. Vi hoppas även få många svar från personalen på daghem och skolor. Enkäten finns också här.
Servicedirektören för städ- och kosthållstjänster i Kyrkslätts kommun Johanna Tuppurainen berättar att man på basis av responsen i enkäten kan identifiera tjänstens styrkor och svagheter samt utveckla servicen att bättre motsvara kundernas förväntningar.
”Vi utnyttjar också resultaten i våra matsedlar och utvecklingen av recepten, säger Tuppurainen.
I enkäten hör man sig för om ätarnas favoritmat och utvecklingsförslag.
Skolmaten är en viktig del av undervisningen och skoldagen
Skolmaten är en viktig del av undervisningen och skoldagen. Om skolmat stadgas i såväl lagen om grundläggande utbildning som läroplanerna.
Målet med skolmaten är att erbjuda eleverna en avkopplande rekreationsstund i skolarbetet, fostra till sunda matvanor, vidga smakvanorna och vara en relevant del av näringslära, undervisning i hållbar utveckling och umgängesfostran.
Besvara Kyrkslätts kommuns kosthållstjänsters kundenkät här senast sö 13.10.2024.
Ytterligare information:
Johanna Tuppurainen, servicedirektör, städ- och kosthållstjänster johanna.tuppurainen@kirkkonummi.fi
Kyrkslätts kosthållstjänster utvecklas på ett hållbart och mångsidigt sätt (14.8.2024). Läs nyheten.
I daghemmen och skolorna i Kyrkslätt minskar man på matsvinnet genom att sälja svinnmat (6.5.2024) Läs nyheten.