Sociala medier erbjuder en plattform för öppen diskussion och interaktion mellan kommunen och kommuninvånarna. Genom att vara verksam inom sociala medier främjar man kommuninvånarnas möjligheter att få information och vara med och påverka. Det handlar framför allt om växelverkan med kommuninvånare, kunder, intressentgrupper och nätverk.
Verksamheten i sociala medier kan vara till exempel informering, kundbetjäning och rådgivning, crowdsourcing, delaktiggörande, kommunmarknadsföring och skapande av rykte.
Genom sina organisationskonton är Kyrkslätts kommun med i olika kanaler för sociala medier (t.ex. Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, LinkedIn) eftersom också kommuninvånarna är med i dessa.
Kyrkslätts kommuns sociala mediekanaler
Facebook: facebook.com/kirkkonummi
Instagram: @kirkkonummenkunta / @kyrkslattkommun
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/kirkkonummenkunta
Kyrkslätts samhällstekniska tjänster:
Facebook: https://www.facebook.com/Kirkkonummen.kuntatekniikkapalvelut
VisitKirkkonummi:
Facebook: https://www.facebook.com/visitkirkkonummi
Instagram: @visitkirkkonummi
Navigatorn Kyrkslätt:
Facebook: https://www.facebook.com/ohjaamokirkkonummi
Instagram: @ohjaamokirkkonummi
Kyrkslätts ungdoms- och idrottstjänster:
Facebook: https://www.facebook.com/kirkkonummennuorisojaliikunta
Instagram: @kirkkonumminuorisojaliikunta
TikTok: @kirkkonummiliikunta
Kyrkslätts kommun – bildnings- och fritid:
Facebook: https://www.facebook.com/kirkkonummensi
Instagram: @oppivakirkkonummi
Biblioteket:
Instagram: @kirkkonummenkirjasto
TikTok: @kirkkonummilibrary
Kulturtjänster i Kyrkslätt:
Facebook: https://www.facebook.com/kulttuurikirkkonummi
Instagram: @kulttuurikirkkonummi