Kommunen strävar efter att all kommunikation ska vara öppen och utgå från kommuninvånarna. I kommunikationen används klart och begripligt språk med beaktande av kommunens tvåspråkighet.
Kommunikationen och informeringen om kommunens verksamhet leds av kommunstyrelsen. Organen ska inom sin egen sektor skapa förutsättningar för transparens i beredningen av ärenden och beslutsfattandet. För kommunens olika kommunikationskanalers funktioner och utvecklingen av dem svarar förvaltningsdirektör. Man försöker utveckla kommunikationen med kommuninvånarna till ett dubbelriktat verktyg för verksamheten, med vilket man förbättrar kundtillfredsställelsen och kommunens konkurrenskraft.
E-postadresserna är i formatet förnamn.efternamn@kirkkonummi.fi
Gemensamma tjänster
- Jaana Halin, Utvecklingschef, tfn 0403585673
- Rami Niittysalo, kommunikationschef, tfn 050 350 3842
Samhällstekniska sektorn
- Anna-Kaisa Kauppinen, direktör för samhällstekniska väsendet, direktör för serviceområdet för samhällsteknik, tfn 050 414 0754
- Josefiina Siltanen, kommunikationsexpert, tfn 050 414 0857
Bildningssektorn
- Eeva-Kaisa Ikonen, bildningsdirektör, direktör för serviceområdet för bildning och fritid, tfn 040 528 4959
- Liisa Sarvimäki-Paananen, kommunikationsexpert, tfn 040 126 9851
Ytterligare information om kommunens kommunikation och meddelanden: viestinta@kirkkonummi.fi
Kontakter i frågor som gäller kommunmarknadsföring: markkinointi@kirkkonummi.fi
Förvaltningsstadgan 6 § Kommunens kommunikation (pdf)
Nyheter och kungörelser
Bilder och videor
Livestreaming av fullmäktiges sammanträden
Sociala medier
Facebook:
Kirkkonummen kunta – Kyrkslätts kommun
Instagram:
Kirkkonummen kunta
Linkedin:
Meddelandetjänsten x:
Kyrkslätts kommun