Välj en sida
kirkkonummi

Kyrkslätts kommuns varumärkesförnyelse

Kyrkslätts kommun har förnyat sitt varumärke på ett inkluderande sätt under år 2024.

Det efterlängtade och gemensamt framtagna Kyrkslätt-varumärket lanseras onsdagen den 27.11. I samband med detta har kommunens visuella profil, berättande och kommunikationsmaterial förnyats. Kyrkslätts kommuns strategi har förnyats år 2024, och kommunens varumärke har nu uppdaterats för att motsvara den nya kommunstrategin. I varumärkesarbetet har man, förutom kommunens strategiska fokusområden, tagit hänsyn till Kyrkslätts vilja att blicka framåt: varumärket fungerar som ett verktyg för att nå framtidens målbild och skapa konkurrensfördelar.

Arbetet med Kyrkslätts varumärke har gjorts i stark samverkan. Varumärkesarbetet inleddes våren 2024 med det öppna evenemanget ”Brandventure” i bibliotekshuset Fyyri den 24.5.2024. Samtidigt öppnades en webbtjänst som gjorde det möjligt att delta i varumärkesarbetet digitalt. Under Brandventure-evenemanget gjordes en djupdykning i vad som kännetecknar Kyrkslätt: fokus låg både på fenomen från Kyrkslätt och på de färgvärldar och formspråk som är centrala för varumärkesarbetet. Dessutom kunde man kommentera varumärkesidéerna i augusti under Kyrkslättsdagarna. Projektgruppen, kommunens ledningsgrupp och kommunstyrelsen har också haft egna workshopar.

Den slutliga formen av Kyrkslätts varumärke är resultatet av yrkespersoner som lyhört har lyssnat på invånare och andra deltagare.

Se här hur Kyrkslätts nya varumärke blev till: